کاربرد محاسبات عاطفی در زندگی روزمره
کاربرد محاسبات عاطفی در زندگی روزمره

محاسبات عاطفی در زندگی امروز

پس از آشنایی با هوش هیجانی و محاسبات عاطفی، حال سوالی که به ذهن می رسد این است که محاسبات عاطفی و استفاده از هیجان چه تأثیری در زندگی روزمره و تکنولوژوی های موجود دارند. در ادامه به بررسی تعدادی از پروژه های انجام شده در آزمایشگاه محاسبات عاطفی دانشگاه MIT پرداخته می شود.

ارزیابی شدت علائم افسردگی

افسردگی یکی از شایع­ترین بیمارهای روانی است که در حدود 300 میلیون نفر در جهان را با خود درگیر کرده است. در حال حاضر نظارت بر علائم افسردگی با روش های خود ارزیابی و مبتنی بر مصاحبه توسط پزشکان در مطب انجام می شود. با این حال، کمبود متخصصان بهداشت روان و منابع محدود در دسترس پزشکان؛ مانع نظارت نزدیک بر علائم، تاخیر در درمان مطلوب و درنتیجه رنج طولانی مدت بیماران می شوند. ضبط غیر فعال از داده های رفتاری (جمع آوری اطلاعات بدون ورودی مستقیم فرد) به عنوان یک روش بالقوه عملی برای نظارت طولانی مدت افسردگی شناخته شده است. ترکیبی از فن آوری حسگر (به عنوان نمونه دستبند) و یادگیری ماشین می­تواند اندازه گیری دقیق و آنی از جزئیات رفتار و تغییرات افسردگی را انجام دهد.

ابزار پوشیدنی برای نمایش بو

BioEssence یک ابزار پوشیدنی برای نمایش بو می­باشد که اطلاعات قلبی و تنفسی را مانیتور می­ کند. این ابزار به صورت آنی بو را بر اساس وضعیت فرد آزاد م ی­کند. این ابزار م ی­تواند تا سه بو را آزاد کند و لرزش­های قفس سینه را که ناشی از ضربان قلب است را از روی لباس دریافت کند. این ابزار توسط گوشی هوشمند کنترل می ­شود.

رایحه­ ها می توانند هیجانات را کنترل کنند تا مانع از بروز استرس و اضطراب شوند. به عنوان نمونه بوی استوخدوس برای کنترل اضطراب در حین انجام کارهای دندان­پزشکی کاربرد دارد. استرس و اضطراب باعث افزایش ضربان قلب و تنفس می­ شوند و در نتیجه این ابزار آنرا تشخیص داده و بوی مناسب را برای کنترل آن آزاد می ­کند. تحقیقات نشان داده است که بوی استوخدوس در بهبود کیفیت خواب و کاهش درد و‌ بوی مرکبات، رز و بوهای شیرین در درمان افسردگی تأثیر دارند.

رابطه بین هیجان، تندرستی، پوست و لوازم آرایشی بهداشتی

هیجان، ضربان قلب و تنفس با استفاده از گوشی تلفن و یک سنسور پوشیدنی اندازه گیری شده است و از داده­ های بدست آمده سعی در بدست آوردن رابطه­ای معنی دار بین هیجان، تندرستی، پوست و لوازم آرایشی بهداشتی می­باشد.

عناوین سایر پروژه های انجام شده

  • طراحی ربات انسان نما برای نظارت بر عاطفه و میزان درگیری کودکان دارای بیماری اتسیم با کار محوله به آنها
  • ارزیابی آنی فکرها و رفتارهای خودکشی با استفاده از سنسورهای پوشیدنی و تلفن همراه
  • پیش بینی حملات صرع با استفاده از یک مچ­بند
  • بررسی میزان هیجانات کودکان در هنگام بازی با اسباب بازی­ها مانند LEGO
  • تشخیص استرس و مشکلات سلامتی از طریق آنالیز عکس زبان
  • پیش بینی میزان درد با استفاده از سیگنال­های فیزیولوژیک و حالات چهره

در مطلبی با عنوان «پروژه های محاسبات عاطفی در ایران»به بررسی پروژه های انجام شده در ایران پرداخته شده است.

جوابی بنویسید:

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی منتشر نخواهد شد.

فوتر سایت

اسلایدر سایدبار

درباره من

درباره من

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

شبکه های اجتماعی

فیسبوک